Ország Lili Stúdió
150 perc 1 szünettel
A darabban olyan általános, örökérvényű kérdések jelennek meg, amelyek minden korosztály fejében motoszkálnak, néha halványan, máskor erőteljesebben: mi történik velem abban a pillanatban, amikor meghalok, mi játszódik lenne bennem? Van egy kifejezés, amelyet erre az állapotra használunk: lepereg előttem életem filmje.
Jelenleg nincsenek előadások
Az öreg Prospero egy szigeten él lányával, Mirandával, és két általa fogva tartott lénnyel: Ariellel, a szellemmel és Calibannal, a szolgájával. Régen király volt, akit elűztek királyságából, hajón menekült, és egy ismeretlen szigeten talált menedéket. Azóta a sziget egyedüli ura és hatalmas varázserő birtokosa. Egy vihar következtében, amit Ariel támaszt a varázsló kérésére, Prospero trónbitorló öccse és kísérete hajótörést szenvednek, és a szigeten keresnek menedéket. Prosperónak lehetősége lenne bosszút állni a múltban elszenvedett sérelmekért.
A darabban olyan általános, örökérvényű kérdések jelennek meg, amelyek minden korosztály fejében motoszkálnak, néha halványan, máskor erőteljesebben: mi történik velem abban a pillanatban, amikor meghalok, mi játszódik lenne bennem? Van egy kifejezés, amelyet erre az állapotra használunk: lepereg előttem életem filmje. Egy történet, ahol halálom előtt megnyugtatóan elrendezem a gyermekem jövőjét, megbüntetem azokat, akik ártottak nekem, majd megbocsátok nekik, mert emberi mivoltom velejárója, hogy logikát, észérveket és gyűlöletet félretéve meg tudok bocsátani. A vihar című előadásban mindez valóság és képzelet, élet és színház, álom és realitás mezsgyéjén zajlik, azt a kérdést boncolgatva, hogy meg tudja-e váltani önmagát az ember az utolsó pillanatban? Mit kell ehhez tennie?
A VIHAR előadás megtekintését stroboszkóp, erős fény- és hanghatások alkalmazása miatt erre érzékeny nézőknek nem ajánljuk!
MOZGATÓ (10-12. OSZTÁLYOSOKNAK ÉS FELNŐTTEKNEK):
Hogy milyen lehet Prospero szigetén a varázsló uralma alá kerülni, azt bárki megtapasztalhatja, aki belevág Shakespeare szabadulószobánk rejtélyeinek megfejtésébe…
A foglalkozást tervezte: Hoffer Károly és Végvári Viktória
(ráhangoló foglalkozás, 50 perc, max. 20 fő)
Olyan egyenletesen magas szintű színészi és bábszínészi munka jellemzi az előadást, amely a színház eddigi csúcsteljesítményei közé emeli a produkciót. - Gabnai Katalin: Búcsú magunktól (Revizoronline)
Ez A vihar bebizonyítja a kétkedőknek, hogy a magyar bábművészet régen kibújt már Süsü és Vitéz László árnyékából, és a bábszínészek sem furcsa hangon artikuláló háttéremberek, hanem „igazi” színészek, művészek, akik a paraván mögül kibújva is megállják a helyüket a színpadon. Sőt, még annál sokoldalúbbak is, hiszen a saját játékukon kívül még a bábért, a tárgy lelkéért is felelnek. - Jásza Annamária: Játékos, kísérletező, és abszolút felnőtteknek való (Welovebudapest)
A színészek prózai megmozdulásai éppen olyan nagyhatásúak, mint amikor bábosként mozognak a színpadon. (...) A Budapest Bábszínház ismét bebizonyította, hogy a báb nemcsak egy bizonyos korosztály esetében működik, és felnőttek számára is tud újat mutatni. - Dióssy Panka: Összhangban a viharral (Prae.hu)
Szikszai Rémusz először rendezett a Budapest Bábszínházban, először kellett embert és bábot egyszerre instruálnia, mégis úgy tűnik, mintha ősidők óta ismerné és értené ezt a műfajt, egyszerűen tökéletes a báb és az élő játék kombinációja. - Fodor Tamás felejthetetlen Prosperoként is (Deszkavízió)
Ha úgy tetszik, szép kis mintavétel ez a világból, az emberiségből. Shakespeare utolsó darabjában fájdalmas, de ugyanakkor megbocsájtóan elégikus képet is fest rólunk. - Bóta Gábor: Mintavétel az emberiségből (FüHü.hu)
Író
William ShakespeareFordító
Nádasdy ÁdámZeneszerző
Dinyés DánielBábtervező
Hoffer KárolyDíszlettervező
Cziegler BalázsJelmeztervező
Kiss JulcsiDJ
Bolcsó BálintRendező
Szikszai RémuszAsszisztens
Csonka MareszÜgyelő
Szrenkó TamásSúgó
Havasi Zsuzsanna / Fogarassy KatalinPROSPERO, Milánó jog szerinti fejedelme
Fodor Tamás m. v.MIRANDA, a lánya
Pájer Alma VirágCALIBAN, Prospero vad és torz szolgája
Hannus ZoltánARIEL, légi szellem
Blasek GyöngyiANTONIO, Prospero öccse, a milánói trón bitorlója
Ács NorbertALONSO, Nápoly királya
Beratin GáborFERDINAND, a fia
Barna ZsomborSEBASTIAN, Alonso öccse
Kemény IstvánGONZALO, Alonso öreg tanácsadója
Teszárek CsabaSTEPHANO, Alonso részeges borásza
Pethő GergőTRINCULO, Alonso udvari tréfamestere
Tatai ZsoltADRIAN/FRANCISCO urak Alonso udvarából
Szolár TiborIRIS, a jó hírek istennője
Pallai MaraCERES, az aratás istennője
Spiegl AnnaJUNO, a házasság istennője
Blasek GyöngyiAz öreg Prospero egy szigeten él lányával, Mirandával, és két általa fogva tartott lénnyel: Ariellel, a szellemmel és Calibannal, a szolgájával. Régen király volt, akit elűztek királyságából, hajón menekült, és egy ismeretlen szigeten talált menedéket. Azóta a sziget egyedüli ura és hatalmas varázserő birtokosa. Egy vihar következtében, amit Ariel támaszt a varázsló kérésére, Prospero trónbitorló öccse és kísérete hajótörést szenvednek, és a szigeten keresnek menedéket. Prosperónak lehetősége lenne bosszút állni a múltban elszenvedett sérelmekért.
A darabban olyan általános, örökérvényű kérdések jelennek meg, amelyek minden korosztály fejében motoszkálnak, néha halványan, máskor erőteljesebben: mi történik velem abban a pillanatban, amikor meghalok, mi játszódik lenne bennem? Van egy kifejezés, amelyet erre az állapotra használunk: lepereg előttem életem filmje. Egy történet, ahol halálom előtt megnyugtatóan elrendezem a gyermekem jövőjét, megbüntetem azokat, akik ártottak nekem, majd megbocsátok nekik, mert emberi mivoltom velejárója, hogy logikát, észérveket és gyűlöletet félretéve meg tudok bocsátani. A vihar című előadásban mindez valóság és képzelet, élet és színház, álom és realitás mezsgyéjén zajlik, azt a kérdést boncolgatva, hogy meg tudja-e váltani önmagát az ember az utolsó pillanatban? Mit kell ehhez tennie?
A VIHAR előadás megtekintését stroboszkóp, erős fény- és hanghatások alkalmazása miatt erre érzékeny nézőknek nem ajánljuk!
MOZGATÓ (10-12. OSZTÁLYOSOKNAK ÉS FELNŐTTEKNEK):
Hogy milyen lehet Prospero szigetén a varázsló uralma alá kerülni, azt bárki megtapasztalhatja, aki belevág Shakespeare szabadulószobánk rejtélyeinek megfejtésébe…
A foglalkozást tervezte: Hoffer Károly és Végvári Viktória
(ráhangoló foglalkozás, 50 perc, max. 20 fő)
Író
William ShakespeareFordító
Nádasdy ÁdámZeneszerző
Dinyés DánielBábtervező
Hoffer KárolyDíszlettervező
Cziegler BalázsJelmeztervező
Kiss JulcsiDJ
Bolcsó BálintRendező
Szikszai RémuszAsszisztens
Csonka MareszÜgyelő
Szrenkó TamásSúgó
Havasi Zsuzsanna / Fogarassy KatalinPROSPERO, Milánó jog szerinti fejedelme
Fodor Tamás m. v.MIRANDA, a lánya
Pájer Alma VirágCALIBAN, Prospero vad és torz szolgája
Hannus ZoltánARIEL, légi szellem
Blasek GyöngyiANTONIO, Prospero öccse, a milánói trón bitorlója
Ács NorbertALONSO, Nápoly királya
Beratin GáborFERDINAND, a fia
Barna ZsomborSEBASTIAN, Alonso öccse
Kemény IstvánGONZALO, Alonso öreg tanácsadója
Teszárek CsabaSTEPHANO, Alonso részeges borásza
Pethő GergőTRINCULO, Alonso udvari tréfamestere
Tatai ZsoltADRIAN/FRANCISCO urak Alonso udvarából
Szolár TiborIRIS, a jó hírek istennője
Pallai MaraCERES, az aratás istennője
Spiegl AnnaJUNO, a házasság istennője
Blasek GyöngyiOlyan egyenletesen magas szintű színészi és bábszínészi munka jellemzi az előadást, amely a színház eddigi csúcsteljesítményei közé emeli a produkciót. - Gabnai Katalin: Búcsú magunktól (Revizoronline)
Ez A vihar bebizonyítja a kétkedőknek, hogy a magyar bábművészet régen kibújt már Süsü és Vitéz László árnyékából, és a bábszínészek sem furcsa hangon artikuláló háttéremberek, hanem „igazi” színészek, művészek, akik a paraván mögül kibújva is megállják a helyüket a színpadon. Sőt, még annál sokoldalúbbak is, hiszen a saját játékukon kívül még a bábért, a tárgy lelkéért is felelnek. - Jásza Annamária: Játékos, kísérletező, és abszolút felnőtteknek való (Welovebudapest)
A színészek prózai megmozdulásai éppen olyan nagyhatásúak, mint amikor bábosként mozognak a színpadon. (...) A Budapest Bábszínház ismét bebizonyította, hogy a báb nemcsak egy bizonyos korosztály esetében működik, és felnőttek számára is tud újat mutatni. - Dióssy Panka: Összhangban a viharral (Prae.hu)
Szikszai Rémusz először rendezett a Budapest Bábszínházban, először kellett embert és bábot egyszerre instruálnia, mégis úgy tűnik, mintha ősidők óta ismerné és értené ezt a műfajt, egyszerűen tökéletes a báb és az élő játék kombinációja. - Fodor Tamás felejthetetlen Prosperoként is (Deszkavízió)
Ha úgy tetszik, szép kis mintavétel ez a világból, az emberiségből. Shakespeare utolsó darabjában fájdalmas, de ugyanakkor megbocsájtóan elégikus képet is fest rólunk. - Bóta Gábor: Mintavétel az emberiségből (FüHü.hu)