ePrivacy and GPDR Cookie Consent management by TermsFeed Privacy Policy and Consent Generator

William Shakespeare

A vihar

Bemutató - 2018. 09. 26.

William Shakespeare: A vihar William Shakespeare: A vihar
16+

150 perc 1 szünettel

Ország Lili Stúdió

Marionett Bunraku
16+

Ország Lili Stúdió

150 perc 1 szünettel

A darabban olyan általános, örökérvényű kérdések jelennek meg, amelyek minden korosztály fejében motoszkálnak, néha halványan, máskor erőteljesebben: mi történik velem abban a pillanatban, amikor meghalok, mi játszódik lenne bennem? Van egy kifejezés, amelyet erre az állapotra használunk: lepereg előttem életem filmje.

Előadások

Összes
Válassz időpontot és kattints

Előadás galéria

Az öreg Prospero egy szigeten él lányával, Mirandával, és két általa fogva tartott lénnyel: Ariellel, a szellemmel és Calibannal, a szolgájával. Régen király volt, akit elűztek királyságából, hajón menekült, és egy ismeretlen szigeten talált menedéket. Azóta a sziget egyedüli ura és hatalmas varázserő birtokosa. Egy vihar következtében, amit Ariel támaszt a varázsló kérésére, Prospero trónbitorló öccse és kísérete hajótörést szenvednek, és a szigeten keresnek menedéket. Prosperónak lehetősége lenne bosszút állni a múltban elszenvedett sérelmekért.

A darabban olyan általános, örökérvényű kérdések jelennek meg, amelyek minden korosztály fejében motoszkálnak, néha halványan, máskor erőteljesebben: mi történik velem abban a pillanatban, amikor meghalok, mi játszódik lenne bennem? Van egy kifejezés, amelyet erre az állapotra használunk: lepereg előttem életem filmje. Egy történet, ahol halálom előtt megnyugtatóan elrendezem a gyermekem jövőjét, megbüntetem azokat, akik ártottak nekem, majd megbocsátok nekik, mert emberi mivoltom velejárója, hogy logikát, észérveket és gyűlöletet félretéve meg tudok bocsátani. A vihar című előadásban mindez valóság és képzelet, élet és színház, álom és realitás mezsgyéjén zajlik, azt a kérdést boncolgatva, hogy meg tudja-e váltani önmagát az ember az utolsó pillanatban? Mit kell ehhez tennie?

A VIHAR előadás megtekintését stroboszkóp, erős fény- és hanghatások alkalmazása miatt erre érzékeny nézőknek nem ajánljuk!

 

MOZGATÓ (10-12. OSZTÁLYOSOKNAK ÉS FELNŐTTEKNEK): 

Hogy milyen lehet Prospero szigetén a varázsló uralma alá kerülni, azt bárki megtapasztalhatja, aki belevág Shakespeare szabadulószobánk rejtélyeinek megfejtésébe…  

A foglalkozást tervezte: Hoffer Károly és Végvári Viktória

(ráhangoló foglalkozás, 50 perc, max. 20 fő) 

 

Oktatási segédanyag

 

Sajtó

Olyan egyenletesen magas szintű színészi és bábszínészi munka jellemzi az előadást, amely a színház eddigi csúcsteljesítményei közé emeli a produkciót. - Gabnai Katalin: Búcsú magunktól (Revizoronline)

Ez A vihar bebizonyítja a kétkedőknek, hogy a magyar bábművészet régen kibújt már Süsü és Vitéz László árnyékából, és a bábszínészek sem furcsa hangon artikuláló háttéremberek, hanem „igazi” színészek, művészek, akik a paraván mögül kibújva is megállják a helyüket a színpadon. Sőt, még annál sokoldalúbbak is, hiszen a saját játékukon kívül még a bábért, a tárgy lelkéért is felelnek. - Jásza Annamária: Játékos, kísérletező, és abszolút felnőtteknek való (Welovebudapest)

A színészek prózai megmozdulásai éppen olyan nagyhatásúak, mint amikor bábosként mozognak a színpadon. (...) A Budapest Bábszínház ismét bebizonyította, hogy a báb nemcsak egy bizonyos korosztály esetében működik, és felnőttek számára is tud újat mutatni. - Dióssy Panka: Összhangban a viharral (Prae.hu)

Szikszai Rémusz először rendezett a Budapest Bábszínházban, először kellett embert és bábot egyszerre instruálnia, mégis úgy tűnik, mintha ősidők óta ismerné és értené ezt a műfajt, egyszerűen tökéletes a báb és az élő játék kombinációja. - Fodor Tamás felejthetetlen Prosperoként is (Deszkavízió)

Ha úgy tetszik, szép kis mintavétel ez a világból, az emberiségből. Shakespeare utolsó darabjában fájdalmas, de ugyanakkor megbocsájtóan elégikus képet is fest rólunk. - Bóta Gábor: Mintavétel az emberiségből (FüHü.hu)

  • Író

    William Shakespeare
  • Fordító

    Nádasdy Ádám
  • Zeneszerző

    Dinyés Dániel
  • Bábtervező

    Hoffer Károly
  • Díszlettervező

    Cziegler Balázs
  • Jelmeztervező

    Kiss Julcsi
  • DJ

    Bolcsó Bálint
  • Rendező

    Szikszai Rémusz
  • Asszisztens

    Csonka Maresz
  • Ügyelő

    Szrenkó Tamás
  • Súgó

    Havasi Zsuzsanna / Fogarassy Katalin
Bemutató

2018. 09. 26.

Bábtípusok Marionett Bunraku

Az öreg Prospero egy szigeten él lányával, Mirandával, és két általa fogva tartott lénnyel: Ariellel, a szellemmel és Calibannal, a szolgájával. Régen király volt, akit elűztek királyságából, hajón menekült, és egy ismeretlen szigeten talált menedéket. Azóta a sziget egyedüli ura és hatalmas varázserő birtokosa. Egy vihar következtében, amit Ariel támaszt a varázsló kérésére, Prospero trónbitorló öccse és kísérete hajótörést szenvednek, és a szigeten keresnek menedéket. Prosperónak lehetősége lenne bosszút állni a múltban elszenvedett sérelmekért.

A darabban olyan általános, örökérvényű kérdések jelennek meg, amelyek minden korosztály fejében motoszkálnak, néha halványan, máskor erőteljesebben: mi történik velem abban a pillanatban, amikor meghalok, mi játszódik lenne bennem? Van egy kifejezés, amelyet erre az állapotra használunk: lepereg előttem életem filmje. Egy történet, ahol halálom előtt megnyugtatóan elrendezem a gyermekem jövőjét, megbüntetem azokat, akik ártottak nekem, majd megbocsátok nekik, mert emberi mivoltom velejárója, hogy logikát, észérveket és gyűlöletet félretéve meg tudok bocsátani. A vihar című előadásban mindez valóság és képzelet, élet és színház, álom és realitás mezsgyéjén zajlik, azt a kérdést boncolgatva, hogy meg tudja-e váltani önmagát az ember az utolsó pillanatban? Mit kell ehhez tennie?

A VIHAR előadás megtekintését stroboszkóp, erős fény- és hanghatások alkalmazása miatt erre érzékeny nézőknek nem ajánljuk!

 

MOZGATÓ (10-12. OSZTÁLYOSOKNAK ÉS FELNŐTTEKNEK): 

Hogy milyen lehet Prospero szigetén a varázsló uralma alá kerülni, azt bárki megtapasztalhatja, aki belevág Shakespeare szabadulószobánk rejtélyeinek megfejtésébe…  

A foglalkozást tervezte: Hoffer Károly és Végvári Viktória

(ráhangoló foglalkozás, 50 perc, max. 20 fő) 

 

Oktatási segédanyag

 

  • Író

    William Shakespeare
  • Fordító

    Nádasdy Ádám
  • Zeneszerző

    Dinyés Dániel
  • Bábtervező

    Hoffer Károly
  • Díszlettervező

    Cziegler Balázs
  • Jelmeztervező

    Kiss Julcsi
  • DJ

    Bolcsó Bálint
  • Rendező

    Szikszai Rémusz
  • Asszisztens

    Csonka Maresz
  • Ügyelő

    Szrenkó Tamás
  • Súgó

    Havasi Zsuzsanna / Fogarassy Katalin

Olyan egyenletesen magas szintű színészi és bábszínészi munka jellemzi az előadást, amely a színház eddigi csúcsteljesítményei közé emeli a produkciót. - Gabnai Katalin: Búcsú magunktól (Revizoronline)

Ez A vihar bebizonyítja a kétkedőknek, hogy a magyar bábművészet régen kibújt már Süsü és Vitéz László árnyékából, és a bábszínészek sem furcsa hangon artikuláló háttéremberek, hanem „igazi” színészek, művészek, akik a paraván mögül kibújva is megállják a helyüket a színpadon. Sőt, még annál sokoldalúbbak is, hiszen a saját játékukon kívül még a bábért, a tárgy lelkéért is felelnek. - Jásza Annamária: Játékos, kísérletező, és abszolút felnőtteknek való (Welovebudapest)

A színészek prózai megmozdulásai éppen olyan nagyhatásúak, mint amikor bábosként mozognak a színpadon. (...) A Budapest Bábszínház ismét bebizonyította, hogy a báb nemcsak egy bizonyos korosztály esetében működik, és felnőttek számára is tud újat mutatni. - Dióssy Panka: Összhangban a viharral (Prae.hu)

Szikszai Rémusz először rendezett a Budapest Bábszínházban, először kellett embert és bábot egyszerre instruálnia, mégis úgy tűnik, mintha ősidők óta ismerné és értené ezt a műfajt, egyszerűen tökéletes a báb és az élő játék kombinációja. - Fodor Tamás felejthetetlen Prosperoként is (Deszkavízió)

Ha úgy tetszik, szép kis mintavétel ez a világból, az emberiségből. Shakespeare utolsó darabjában fájdalmas, de ugyanakkor megbocsájtóan elégikus képet is fest rólunk. - Bóta Gábor: Mintavétel az emberiségből (FüHü.hu)