90 perc 1 szünettel
Nagyszínpad
Nagyszínpad
90 perc 1 szünettel
A 12 éves Coraline családja Londonból egy régi, unalmas, vidéki házba költözik. A szülők állandóan dolgoznak, így a kislány egyedül fedezi fel a környéket: megismerkedik a ház fura lakóival és egy barátságtalan macskával. Felfedezőútja során talál egy kicsi, befalazott ajtót, amely nem vezet sehová. Ám egy éjszakán a titkos ajtó kinyílik, és Coraline hamarosan egy másik világban találja magát. Ez a világ mintha tükörképe volna Coraline otthonának, csak éppen itt soha nem esik az eső, ahol sült csirke és süti van vacsorára, ahol minden színes és szórakoztató. Ahol az anyukája sohasem ideges, az apukája sohasem rohan, hisz legfőbb vágyuk, hogy Coraline-t boldoggá tegyék. És Coraline tényleg boldog ebben a másik, tökéletes világban - egy ideig.
Jelenleg nincsenek előadások
A 12 éves Coraline családja Londonból egy régi, unalmas, vidéki házba költözik. A szülők állandóan dolgoznak, így a kislány egyedül fedezi fel a környéket: megismerkedik a ház fura lakóival és egy barátságtalan macskával. Felfedezőútja során talál egy kicsi, befalazott ajtót, amely nem vezet sehová. Ám egy éjszakán a titkos ajtó kinyílik, és Coraline hamarosan egy másik világban találja magát. Ez a világ mintha tükörképe volna Coraline otthonának, csak éppen itt soha nem esik az eső, ahol sült csirke és süti van vacsorára, ahol minden színes és szórakoztató. Ahol az anyukája sohasem ideges, az apukája sohasem rohan, hisz legfőbb vágyuk, hogy Coraline-t boldoggá tegyék. És Coraline tényleg boldog ebben a másik, tökéletes világban - egy ideig.
Azonban hamarosan rá kell döbbennie, hogy a tökéletes világ korántsem olyan tökéletes, mint amilyennek látszik.
Neil Gaiman kortárs Jancsi és Juliska parafrázisként is olvasható regényében Coraline vágyai - és a szerző féktelen fantáziája - egyre bizarrabb helyzetekbe sodorják a főhőst. A két világ különös egyformasága, a mellékszereplők groteszksége, a gombszemű másik szülők vonzó félelmetessége mind olyan motívumok, amelyek egy, a képzeletünket végletekig megmozgató műfaj, a bábszínház után kiáltanak. Máig elevenen él bennem egy gyerekkoromban látott bábelőadás, A szőke ciklon egyik lenyűgöző képe: a nézők felé robogó vonat. Azóta tudom, hogy a bábszínházban minden megtörténhet.
Ascher Tamás rendező
Neil Gaiman felhasználási engedélyét a Proscenium Szerzői Ügynökség Kft. közvetítette.
A mord öregbácsi is kelt némi kellemetlen érzést, nem beszélve a teljesen bolond szomszéd nénikről, a volt primadonnákról, akik személyes kedvenceimmé váltak az előadásban. A bábszínház az ijesztő, megmagyarázhatatlan dolgok megmutatására nyilvánvalóan sokkal alkalmasabb, mint az élő színház. - Puskás Panni: Félelem és rettegés a Budapest Bábszínházban (Revizor)
Ascher rendezése pedig megbízható arányérzékkel vegyíti a fenyegető pillanatok közé a humort, így nemcsak építi, hanem a megfelelő dramaturgiai pontokon oldja is a feszültséget. - Sándor Anna: Ascher Tamás a horrorral kacérkodik (hvg)
Gimesi Dóra dramaturg nagyon jó érzékkel húzta meg az anyagot, minden karakter pont annyit van színen, amitől érthetővé válik a szerepe, az általa írt szövegek könnyedek és viccesek, sokszor elterelik a figyelmet egy-egy feszültebb helyzetről. Az előadás végén én azt éreztem, hogy nagyon szívesen kapnék még többet ebből a mesevilágból, nézném még a Hoffer Károly tervezte gyönyörű bábokat. - Malik Andrea: Varázslat a titkos ajtó mindkét oldalán (Deszkavízió)
Spiegl Anna hangja pedig csupa játékosság, energia, tettrekészség, de elmarad belőle a fontoskodó, idegesítő kamasz attitűd. Szerethetővé teszi ezt a bátor kislányt. Márkus Sándor tagbaszakadt, mogorva, máskor meg hirtelen hízelkedő macskája szintén élvezetes alakítás, vicces, ahogy a macskabáb első fele kissé más ritmusban mozog, mint a hátsó. - Fehér Anna Magda: Nem kell félni (Szinhaz.net)
…az egész előadásnak igencsak lehet örülni, érezhető, hogy Aschert inspirálta a számára újdonságszámba menő feladat, átlelkesítette a színészeket is… - Bóta Gábor: Álságos világ (art7)
Ascher rendezése kiválóan megidézi a regény hangulatát, egyszerre varázslatos, titokzatos és félelmetes. - (Szinhazikritikak.blog.hu)
Író
Neil GaimanBábszínpadi adaptáció
Gimesi DóraZeneszerző
Kákonyi ÁrpádBábtervező
Hoffer KárolyDíszlettervező
Khell ZsoltAnimáció
Juhász AndrásRendező
Ascher TamásCoraline
Spiegl AnnaAnya
Pallai MaraApa
Ács NorbertMacska
Márkus SándorSpink kisasszony
Kovács JuditForcible kisasszony
Ellinger EdinaMr. Bobo
Hannus ZoltánEmily
Pájer Alma VirágJimmy
Barna ZsomborCoraline, a macska, Anya és Apa segítője, nézőtéri kutya és cirkuszi patkány
Juhász IbolyaA 12 éves Coraline családja Londonból egy régi, unalmas, vidéki házba költözik. A szülők állandóan dolgoznak, így a kislány egyedül fedezi fel a környéket: megismerkedik a ház fura lakóival és egy barátságtalan macskával. Felfedezőútja során talál egy kicsi, befalazott ajtót, amely nem vezet sehová. Ám egy éjszakán a titkos ajtó kinyílik, és Coraline hamarosan egy másik világban találja magát. Ez a világ mintha tükörképe volna Coraline otthonának, csak éppen itt soha nem esik az eső, ahol sült csirke és süti van vacsorára, ahol minden színes és szórakoztató. Ahol az anyukája sohasem ideges, az apukája sohasem rohan, hisz legfőbb vágyuk, hogy Coraline-t boldoggá tegyék. És Coraline tényleg boldog ebben a másik, tökéletes világban - egy ideig.
Azonban hamarosan rá kell döbbennie, hogy a tökéletes világ korántsem olyan tökéletes, mint amilyennek látszik.
Neil Gaiman kortárs Jancsi és Juliska parafrázisként is olvasható regényében Coraline vágyai - és a szerző féktelen fantáziája - egyre bizarrabb helyzetekbe sodorják a főhőst. A két világ különös egyformasága, a mellékszereplők groteszksége, a gombszemű másik szülők vonzó félelmetessége mind olyan motívumok, amelyek egy, a képzeletünket végletekig megmozgató műfaj, a bábszínház után kiáltanak. Máig elevenen él bennem egy gyerekkoromban látott bábelőadás, A szőke ciklon egyik lenyűgöző képe: a nézők felé robogó vonat. Azóta tudom, hogy a bábszínházban minden megtörténhet.
Ascher Tamás rendező
Neil Gaiman felhasználási engedélyét a Proscenium Szerzői Ügynökség Kft. közvetítette.
Író
Neil GaimanBábszínpadi adaptáció
Gimesi DóraZeneszerző
Kákonyi ÁrpádBábtervező
Hoffer KárolyDíszlettervező
Khell ZsoltAnimáció
Juhász AndrásRendező
Ascher TamásCoraline
Spiegl AnnaAnya
Pallai MaraApa
Ács NorbertMacska
Márkus SándorSpink kisasszony
Kovács JuditForcible kisasszony
Ellinger EdinaMr. Bobo
Hannus ZoltánEmily
Pájer Alma VirágJimmy
Barna ZsomborCoraline, a macska, Anya és Apa segítője, nézőtéri kutya és cirkuszi patkány
Juhász IbolyaA mord öregbácsi is kelt némi kellemetlen érzést, nem beszélve a teljesen bolond szomszéd nénikről, a volt primadonnákról, akik személyes kedvenceimmé váltak az előadásban. A bábszínház az ijesztő, megmagyarázhatatlan dolgok megmutatására nyilvánvalóan sokkal alkalmasabb, mint az élő színház. - Puskás Panni: Félelem és rettegés a Budapest Bábszínházban (Revizor)
Ascher rendezése pedig megbízható arányérzékkel vegyíti a fenyegető pillanatok közé a humort, így nemcsak építi, hanem a megfelelő dramaturgiai pontokon oldja is a feszültséget. - Sándor Anna: Ascher Tamás a horrorral kacérkodik (hvg)
Gimesi Dóra dramaturg nagyon jó érzékkel húzta meg az anyagot, minden karakter pont annyit van színen, amitől érthetővé válik a szerepe, az általa írt szövegek könnyedek és viccesek, sokszor elterelik a figyelmet egy-egy feszültebb helyzetről. Az előadás végén én azt éreztem, hogy nagyon szívesen kapnék még többet ebből a mesevilágból, nézném még a Hoffer Károly tervezte gyönyörű bábokat. - Malik Andrea: Varázslat a titkos ajtó mindkét oldalán (Deszkavízió)
Spiegl Anna hangja pedig csupa játékosság, energia, tettrekészség, de elmarad belőle a fontoskodó, idegesítő kamasz attitűd. Szerethetővé teszi ezt a bátor kislányt. Márkus Sándor tagbaszakadt, mogorva, máskor meg hirtelen hízelkedő macskája szintén élvezetes alakítás, vicces, ahogy a macskabáb első fele kissé más ritmusban mozog, mint a hátsó. - Fehér Anna Magda: Nem kell félni (Szinhaz.net)
…az egész előadásnak igencsak lehet örülni, érezhető, hogy Aschert inspirálta a számára újdonságszámba menő feladat, átlelkesítette a színészeket is… - Bóta Gábor: Álságos világ (art7)
Ascher rendezése kiválóan megidézi a regény hangulatát, egyszerre varázslatos, titokzatos és félelmetes. - (Szinhazikritikak.blog.hu)