ePrivacy and GPDR Cookie Consent management by TermsFeed Privacy Policy and Consent Generator

Madách Imre

Az ember tragédiája

Bemutató - 1999. 10. 07.

14+

110 perc 1 szünettel

Nagyszínpad

Kesztyűsbáb Marionett Bunraku
14+

Nagyszínpad

110 perc 1 szünettel

Madách drámai költeménye olyan alapmű, amelyet időről időre újra elővesz az ember. Gimnazistaként talán leginkább Lucifer mindent megkérdőjelező kritikai álláspontjával azonosulunk, később pedig sorra szembesülünk mindazokkal a sorskérdésekkel, választási lehetőségekkel és lehetetlenségekkel, amelyek Ádám útját olyan nehézzé és ismerőssé teszik.

Előadások

Jelenleg nincsenek előadások

Előadás galéria

Madách drámai költeménye olyan alapmű, amelyet időről időre újra elővesz az ember. Gimnazistaként talán leginkább Lucifer mindent megkérdőjelező kritikai álláspontjával azonosulunk, később pedig sorra szembesülünk mindazokkal a sorskérdésekkel, választási lehetőségekkel és lehetetlenségekkel, amelyek Ádám útját olyan nehézzé és ismerőssé teszik. A történelmi színek váltakozása, az érvek és ellenérvek összefeszülése mást mond egy 16, és mást egy 70 éves embernek, és minden olvasata egyformán érvényes. A bábszínházi műfaj lehetőséget ad a nehezen befogadható kötelező olvasmány, az „érinthetetlen klasszikus” játékosabb feldolgozására, miközben az olyan egzisztenciális alapkérdések is új, kézelfoghatóbb értelmezést kapnak, mint a történelem körforgása vagy a szabad akarat. Garas Dezső nagyszabású rendezésében Ádám és Éva valóban mindig új alakban, más és más bábtechnika segítségével jelenik meg. És akár alulról mozgatott pálcás báb, akár felülről mozgatott marionett vagy hátulról irányított bunraku a test, alatta-fölötte-mögötte mindig ott van valaki, a mozgató, aki Ádám és Éva cselekedeteit irányítja.

  • Író

    Madách Imre
  • Dramaturg

    Szilágyi Dezső
  • Zeneszerző

    Sáry László
  • Báb-, maszk- és látványtervező

    Balla Margit
  • Rendezőasszisztens

    Dallos Ibolya, Csonka Maresz, Aradi Regina Anna
  • Rendező

    Garas Dezső
  • Felújította

    Meczner János
Bemutató

1999. 10. 07.

Bábtípusok Kesztyűsbáb Marionett Bunraku

Madách drámai költeménye olyan alapmű, amelyet időről időre újra elővesz az ember. Gimnazistaként talán leginkább Lucifer mindent megkérdőjelező kritikai álláspontjával azonosulunk, később pedig sorra szembesülünk mindazokkal a sorskérdésekkel, választási lehetőségekkel és lehetetlenségekkel, amelyek Ádám útját olyan nehézzé és ismerőssé teszik. A történelmi színek váltakozása, az érvek és ellenérvek összefeszülése mást mond egy 16, és mást egy 70 éves embernek, és minden olvasata egyformán érvényes. A bábszínházi műfaj lehetőséget ad a nehezen befogadható kötelező olvasmány, az „érinthetetlen klasszikus” játékosabb feldolgozására, miközben az olyan egzisztenciális alapkérdések is új, kézelfoghatóbb értelmezést kapnak, mint a történelem körforgása vagy a szabad akarat. Garas Dezső nagyszabású rendezésében Ádám és Éva valóban mindig új alakban, más és más bábtechnika segítségével jelenik meg. És akár alulról mozgatott pálcás báb, akár felülről mozgatott marionett vagy hátulról irányított bunraku a test, alatta-fölötte-mögötte mindig ott van valaki, a mozgató, aki Ádám és Éva cselekedeteit irányítja.

  • Író

    Madách Imre
  • Dramaturg

    Szilágyi Dezső
  • Zeneszerző

    Sáry László
  • Báb-, maszk- és látványtervező

    Balla Margit
  • Rendezőasszisztens

    Dallos Ibolya, Csonka Maresz, Aradi Regina Anna
  • Rendező

    Garas Dezső
  • Felújította

    Meczner János