Nagyszínpad
110 perc 1 szünettel
Madách drámai költeménye olyan alapmű, amelyet időről időre újra elővesz az ember. Gimnazistaként talán leginkább Lucifer mindent megkérdőjelező kritikai álláspontjával azonosulunk, később pedig sorra szembesülünk mindazokkal a sorskérdésekkel, választási lehetőségekkel és lehetetlenségekkel, amelyek Ádám útját olyan nehézzé és ismerőssé teszik.
Jelenleg nincsenek előadások
Madách drámai költeménye olyan alapmű, amelyet időről időre újra elővesz az ember. Gimnazistaként talán leginkább Lucifer mindent megkérdőjelező kritikai álláspontjával azonosulunk, később pedig sorra szembesülünk mindazokkal a sorskérdésekkel, választási lehetőségekkel és lehetetlenségekkel, amelyek Ádám útját olyan nehézzé és ismerőssé teszik. A történelmi színek váltakozása, az érvek és ellenérvek összefeszülése mást mond egy 16, és mást egy 70 éves embernek, és minden olvasata egyformán érvényes. A bábszínházi műfaj lehetőséget ad a nehezen befogadható kötelező olvasmány, az „érinthetetlen klasszikus” játékosabb feldolgozására, miközben az olyan egzisztenciális alapkérdések is új, kézelfoghatóbb értelmezést kapnak, mint a történelem körforgása vagy a szabad akarat. Garas Dezső nagyszabású rendezésében Ádám és Éva valóban mindig új alakban, más és más bábtechnika segítségével jelenik meg. És akár alulról mozgatott pálcás báb, akár felülről mozgatott marionett vagy hátulról irányított bunraku a test, alatta-fölötte-mögötte mindig ott van valaki, a mozgató, aki Ádám és Éva cselekedeteit irányítja.
Író
Madách ImreDramaturg
Szilágyi DezsőZeneszerző
Sáry LászlóBáb-, maszk- és látványtervező
Balla MargitRendezőasszisztens
Dallos Ibolya, Csonka Maresz, Aradi Regina AnnaRendező
Garas DezsőFelújította
Meczner JánosÁdám
Teszárek CsabaÉva
Kovács JuditLucifer
Ács NorbertÚr, Péter Apostol, Pátriárka
Beratin GáborSzereplők
Barna ZsomborÉnekfelvétel
Gergely HajnalkaMadách drámai költeménye olyan alapmű, amelyet időről időre újra elővesz az ember. Gimnazistaként talán leginkább Lucifer mindent megkérdőjelező kritikai álláspontjával azonosulunk, később pedig sorra szembesülünk mindazokkal a sorskérdésekkel, választási lehetőségekkel és lehetetlenségekkel, amelyek Ádám útját olyan nehézzé és ismerőssé teszik. A történelmi színek váltakozása, az érvek és ellenérvek összefeszülése mást mond egy 16, és mást egy 70 éves embernek, és minden olvasata egyformán érvényes. A bábszínházi műfaj lehetőséget ad a nehezen befogadható kötelező olvasmány, az „érinthetetlen klasszikus” játékosabb feldolgozására, miközben az olyan egzisztenciális alapkérdések is új, kézelfoghatóbb értelmezést kapnak, mint a történelem körforgása vagy a szabad akarat. Garas Dezső nagyszabású rendezésében Ádám és Éva valóban mindig új alakban, más és más bábtechnika segítségével jelenik meg. És akár alulról mozgatott pálcás báb, akár felülről mozgatott marionett vagy hátulról irányított bunraku a test, alatta-fölötte-mögötte mindig ott van valaki, a mozgató, aki Ádám és Éva cselekedeteit irányítja.
Író
Madách ImreDramaturg
Szilágyi DezsőZeneszerző
Sáry LászlóBáb-, maszk- és látványtervező
Balla MargitRendezőasszisztens
Dallos Ibolya, Csonka Maresz, Aradi Regina AnnaRendező
Garas DezsőFelújította
Meczner JánosÁdám
Teszárek CsabaÉva
Kovács JuditLucifer
Ács NorbertÚr, Péter Apostol, Pátriárka
Beratin GáborSzereplők
Barna ZsomborÉnekfelvétel
Gergely Hajnalka