90 perc 1 szünettel
Nagyszínpad
Nagyszínpad
90 perc 1 szünettel
A Felix Salten regényéből készült előadásban a sűrű erdő, a tágas rét, az évszakok örök körforgása mind belefér egy gyerekszobába. A költői és humoros felnövéstörténetben minden, a világot épp felfedező gyerek és minden, az erdőn már egyedül járó felnőtt magára ismerhet.
Jelenleg nincsenek előadások
A vén tölgyfa tövében egy tavasszal őzgida születik. Az ifjú herceg lábra áll, megteszi első bizonytalan lépéseit, elkezdi felfedezni a világot maga körül. Először a tölgyfát, majd a mezőt, végül az egész erdőt. Megismerkedik a bőbeszédű szajkóval, a hiú fácánkakassal, a károgó varjúval. Barátja lesz a mókus, a macskabagoly és a többi fiatal őz. Megtanulja, mi a játék és mi a veszély. Átéli a Nagy Rémületet és féli Őt, akinek villámok fakadnak a kezéből. Ahogy a tavaszból nyár lesz, a nyárból ősz, az őszből tél, Bambi is változik: kinő az agancsa, és az egykori kisgyerekből fiatal felnőtt lesz. Megismeri a szerelmet, legyőzi az ellenfelét, megtanul egyedül járni az erdőn. Megérti az élet nagy körforgását. Amikor pedig a harmadik tavasz is eljön, már ő az, aki a fák rejtekéből figyeli a világot épp felfedező őzgidákat.
A Felix Salten regényéből készült előadásban a sűrű erdő, a tágas rét, az évszakok örök körforgása mind belefér egy gyerekszobába. A költői és humoros felnövéstörténetben minden, a világot épp felfedező gyerek és minden, az erdőn már egyedül járó felnőtt magára ismerhet.
Az előadás egésze nagyon látványos: a díszlet végletekig leegyszerűsített, ugyanakkor természetes: legnagyobb része nyírfák törzse, és a színészek ugyanilyen nyírfatörzs ruhákkal álcázzák magukat. A természeti helyszíneket képernyők mutatják. A zsinórokon mozgatott bábok a legbonyolultabb mozdulatokra is képesek, stilizáltak (színük sem természetes), mégis az elevenség látszatát kínálják, a színészgárda teljesítménye kiegyensúlyozott. - Boldog(talan) négylábúak (Olvassbele.com)
Egyfajta beavató színházat látunk. Születésről és halálról, természeti erőkről és szerelemről esik szó, de olyan szelíden, ahogy csak lehet. - Gabnai Katalin: Türkizkék őzikék (Revizoronline.com)
A darab korosztálytól függetlenül élvezhető erőssége, hogy az abban a báboknak átadott színészi teljesítmény hatására a kifinomult, mégis éles humorral megjátszott helyzetek és az intim közelségű szituációk mentén kirajzolódó történetben bárki magára ismerhet. - Tóth Judit Nikoletta: "Elég, ha érzed, később majd megérted" (ArtNews.hu)
A bábok egyszerűen fantasztikusak, lebilincselő a fikcióval és a valósággal folytatott játékuk – az őzek járásának valósághű kecsességét például a báb színe, a kék ellenpontozza – és nem nélkülözik a humort sem. - Antal Klaudia: Elfogadni az életet (Színház.net)
Író
Felix SaltenA regényt fordította
Nádori LídiaBábszínpadi adaptáció
Hársing HildaDramaturg
Gimesi DóraLátványtervező
Árvai György, Szűcs EditZeneszerző
Tallér ZsófiaRendezőasszisztens
Bánky EszterRendező
Szilágyi BálintFiatal Bambi, Hopsz, Porro, Geno
Márkus SándorFelnőtt Bambi; Hopsz
Teszárek CsabaFaline; Vakond
Pájer Alma VirágAnya; Gurri
Pallai MaraPerri; Varjú; Fácáncsibék
Spiegl AnnaMacskabagoly; Levél
Blasek GyöngyiÖreg Fejedelem; Levél
Beratin GáborGobo
Barna ZsomborEna, Vakond
Ellinger EdinaSzarka; Janello; Ronno
Hoffer KárolySzajkó; Janellina
Rusz JuditA vén tölgyfa tövében egy tavasszal őzgida születik. Az ifjú herceg lábra áll, megteszi első bizonytalan lépéseit, elkezdi felfedezni a világot maga körül. Először a tölgyfát, majd a mezőt, végül az egész erdőt. Megismerkedik a bőbeszédű szajkóval, a hiú fácánkakassal, a károgó varjúval. Barátja lesz a mókus, a macskabagoly és a többi fiatal őz. Megtanulja, mi a játék és mi a veszély. Átéli a Nagy Rémületet és féli Őt, akinek villámok fakadnak a kezéből. Ahogy a tavaszból nyár lesz, a nyárból ősz, az őszből tél, Bambi is változik: kinő az agancsa, és az egykori kisgyerekből fiatal felnőtt lesz. Megismeri a szerelmet, legyőzi az ellenfelét, megtanul egyedül járni az erdőn. Megérti az élet nagy körforgását. Amikor pedig a harmadik tavasz is eljön, már ő az, aki a fák rejtekéből figyeli a világot épp felfedező őzgidákat.
A Felix Salten regényéből készült előadásban a sűrű erdő, a tágas rét, az évszakok örök körforgása mind belefér egy gyerekszobába. A költői és humoros felnövéstörténetben minden, a világot épp felfedező gyerek és minden, az erdőn már egyedül járó felnőtt magára ismerhet.
Író
Felix SaltenA regényt fordította
Nádori LídiaBábszínpadi adaptáció
Hársing HildaDramaturg
Gimesi DóraLátványtervező
Árvai György, Szűcs EditZeneszerző
Tallér ZsófiaRendezőasszisztens
Bánky EszterRendező
Szilágyi BálintFiatal Bambi, Hopsz, Porro, Geno
Márkus SándorFelnőtt Bambi; Hopsz
Teszárek CsabaFaline; Vakond
Pájer Alma VirágAnya; Gurri
Pallai MaraPerri; Varjú; Fácáncsibék
Spiegl AnnaMacskabagoly; Levél
Blasek GyöngyiÖreg Fejedelem; Levél
Beratin GáborGobo
Barna ZsomborEna, Vakond
Ellinger EdinaSzarka; Janello; Ronno
Hoffer KárolySzajkó; Janellina
Rusz JuditAz előadás egésze nagyon látványos: a díszlet végletekig leegyszerűsített, ugyanakkor természetes: legnagyobb része nyírfák törzse, és a színészek ugyanilyen nyírfatörzs ruhákkal álcázzák magukat. A természeti helyszíneket képernyők mutatják. A zsinórokon mozgatott bábok a legbonyolultabb mozdulatokra is képesek, stilizáltak (színük sem természetes), mégis az elevenség látszatát kínálják, a színészgárda teljesítménye kiegyensúlyozott. - Boldog(talan) négylábúak (Olvassbele.com)
Egyfajta beavató színházat látunk. Születésről és halálról, természeti erőkről és szerelemről esik szó, de olyan szelíden, ahogy csak lehet. - Gabnai Katalin: Türkizkék őzikék (Revizoronline.com)
A darab korosztálytól függetlenül élvezhető erőssége, hogy az abban a báboknak átadott színészi teljesítmény hatására a kifinomult, mégis éles humorral megjátszott helyzetek és az intim közelségű szituációk mentén kirajzolódó történetben bárki magára ismerhet. - Tóth Judit Nikoletta: "Elég, ha érzed, később majd megérted" (ArtNews.hu)
A bábok egyszerűen fantasztikusak, lebilincselő a fikcióval és a valósággal folytatott játékuk – az őzek járásának valósághű kecsességét például a báb színe, a kék ellenpontozza – és nem nélkülözik a humort sem. - Antal Klaudia: Elfogadni az életet (Színház.net)