ePrivacy and GPDR Cookie Consent management by TermsFeed Privacy Policy and Consent Generator

Madách Imre

Az ember tragédiája

Premier - 1999. 10. 07.

14+

110 minutes 1 intermission

Main Stage

Glove puppet Marionette Bunraku
14+

Nagyszínpad

110 minutes 1 intermission

Madách drámai költeménye olyan alapmű, amelyet időről időre újra elővesz az ember. Gimnazistaként talán leginkább Lucifer mindent megkérdőjelező kritikai álláspontjával azonosulunk, később pedig sorra szembesülünk mindazokkal a sorskérdésekkel, választási lehetőségekkel és lehetetlenségekkel, amelyek Ádám útját olyan nehézzé és ismerőssé teszik.

Shows

There are no shows currently

Gallery of the show

Madách drámai költeménye olyan alapmű, amelyet időről időre újra elővesz az ember. Gimnazistaként talán leginkább Lucifer mindent megkérdőjelező kritikai álláspontjával azonosulunk, később pedig sorra szembesülünk mindazokkal a sorskérdésekkel, választási lehetőségekkel és lehetetlenségekkel, amelyek Ádám útját olyan nehézzé és ismerőssé teszik. A történelmi színek váltakozása, az érvek és ellenérvek összefeszülése mást mond egy 16, és mást egy 70 éves embernek, és minden olvasata egyformán érvényes. A bábszínházi műfaj lehetőséget ad a nehezen befogadható kötelező olvasmány, az „érinthetetlen klasszikus” játékosabb feldolgozására, miközben az olyan egzisztenciális alapkérdések is új, kézelfoghatóbb értelmezést kapnak, mint a történelem körforgása vagy a szabad akarat. Garas Dezső nagyszabású rendezésében Ádám és Éva valóban mindig új alakban, más és más bábtechnika segítségével jelenik meg. És akár alulról mozgatott pálcás báb, akár felülről mozgatott marionett vagy hátulról irányított bunraku a test, alatta-fölötte-mögötte mindig ott van valaki, a mozgató, aki Ádám és Éva cselekedeteit irányítja.

  • Író

    Madách Imre
  • Dramaturg

    Szilágyi Dezső
  • Zeneszerző

    Sáry László
  • Báb-, maszk- és látványtervező

    Balla Margit
  • Rendezőasszisztens

    Dallos Ibolya, Csonka Maresz, Aradi Regina Anna
  • Rendező

    Garas Dezső
  • Felújította

    Meczner János
Premier

1999. 10. 07.

Types of puppets Glove puppet Marionette Bunraku

Madách drámai költeménye olyan alapmű, amelyet időről időre újra elővesz az ember. Gimnazistaként talán leginkább Lucifer mindent megkérdőjelező kritikai álláspontjával azonosulunk, később pedig sorra szembesülünk mindazokkal a sorskérdésekkel, választási lehetőségekkel és lehetetlenségekkel, amelyek Ádám útját olyan nehézzé és ismerőssé teszik. A történelmi színek váltakozása, az érvek és ellenérvek összefeszülése mást mond egy 16, és mást egy 70 éves embernek, és minden olvasata egyformán érvényes. A bábszínházi műfaj lehetőséget ad a nehezen befogadható kötelező olvasmány, az „érinthetetlen klasszikus” játékosabb feldolgozására, miközben az olyan egzisztenciális alapkérdések is új, kézelfoghatóbb értelmezést kapnak, mint a történelem körforgása vagy a szabad akarat. Garas Dezső nagyszabású rendezésében Ádám és Éva valóban mindig új alakban, más és más bábtechnika segítségével jelenik meg. És akár alulról mozgatott pálcás báb, akár felülről mozgatott marionett vagy hátulról irányított bunraku a test, alatta-fölötte-mögötte mindig ott van valaki, a mozgató, aki Ádám és Éva cselekedeteit irányítja.

  • Író

    Madách Imre
  • Dramaturg

    Szilágyi Dezső
  • Zeneszerző

    Sáry László
  • Báb-, maszk- és látványtervező

    Balla Margit
  • Rendezőasszisztens

    Dallos Ibolya, Csonka Maresz, Aradi Regina Anna
  • Rendező

    Garas Dezső
  • Felújította

    Meczner János