ePrivacy and GPDR Cookie Consent management by TermsFeed Privacy Policy and Consent Generator

Háy János

Apa lánya

Premier - 2018. 12. 13.

16+

75 minutes with no intermission

Ország Lili Studio

16+

Ország Lili Stúdió

75 minutes with no intermission

"Belökött a cellába és rám zárta az ajtót. Visszakerültem a legszűkebb helyre, aminél csak a test szűkebb, a testnél pedig a saját tudatunk, aminek falait senki nem tudja áttörni...Nincs kiút a tudat fogdájából.”

 

 

Shows

There are no shows currently

Gallery of the show

"Belökött a cellába és rám zárta az ajtót. Visszakerültem a legszűkebb helyre, aminél csak a test szűkebb, a testnél pedig a saját tudatunk, aminek falait senki nem tudja áttörni...Nincs kiút a tudat fogdájából.”

Az Apa lánya felnőtteknek szóló előadás, melyet Irena Sendler élete inspirált. A lengyel ápolónő 2500 gyereket mentett ki a varsói gettóból: altatót adott be nekik és koporsókban csempészte át őket a fal másik oldalára. Emberek sorsáról kellett döntenie, arról, hogy meddig tetszhalottak, és mikor lesznek újra élők. Éppen úgy, ahogy a bábművészetben: ha mozgatunk egy figurát, aztán elengedjük, akkor úgy néz ki, mintha nem lenne benne élet. Amikor újra hozzáérünk, él, mozdul. Az már rajtunk áll, hogy mikor mozdítjuk meg újra, mikor adunk neki életet.

Hoffer Károly és Pallai Mara az előadást megelőzően közösen kutatta Irena Sendler életét. Az alapanyagból Háy János írt színdarabot, amely az általános emberi kiszolgáltatottságról szól a mindenkori háborús helyzetben, egy nő személyes történetén keresztül, akire hatnak a körülmények, de leginkább magával van elszámolnivalója. A darab nem Irena Sendler története, nincs nevesítve az előadásban. Élete ihletforrásként szolgál egy általánosabb történet kifejtésére, melynek főszereplője a börtönben töltött napjairól mesél és emlékképekben, bábok segítségével eleveníti fel az átélt eseményeket.

 

Premier

2018. 12. 13.

"Belökött a cellába és rám zárta az ajtót. Visszakerültem a legszűkebb helyre, aminél csak a test szűkebb, a testnél pedig a saját tudatunk, aminek falait senki nem tudja áttörni...Nincs kiút a tudat fogdájából.”

Az Apa lánya felnőtteknek szóló előadás, melyet Irena Sendler élete inspirált. A lengyel ápolónő 2500 gyereket mentett ki a varsói gettóból: altatót adott be nekik és koporsókban csempészte át őket a fal másik oldalára. Emberek sorsáról kellett döntenie, arról, hogy meddig tetszhalottak, és mikor lesznek újra élők. Éppen úgy, ahogy a bábművészetben: ha mozgatunk egy figurát, aztán elengedjük, akkor úgy néz ki, mintha nem lenne benne élet. Amikor újra hozzáérünk, él, mozdul. Az már rajtunk áll, hogy mikor mozdítjuk meg újra, mikor adunk neki életet.

Hoffer Károly és Pallai Mara az előadást megelőzően közösen kutatta Irena Sendler életét. Az alapanyagból Háy János írt színdarabot, amely az általános emberi kiszolgáltatottságról szól a mindenkori háborús helyzetben, egy nő személyes történetén keresztül, akire hatnak a körülmények, de leginkább magával van elszámolnivalója. A darab nem Irena Sendler története, nincs nevesítve az előadásban. Élete ihletforrásként szolgál egy általánosabb történet kifejtésére, melynek főszereplője a börtönben töltött napjairól mesél és emlékképekben, bábok segítségével eleveníti fel az átélt eseményeket.