80 perc szünet nélkül
Ország Lili Stúdió
Ország Lili Stúdió
80 perc szünet nélkül
A jómódú család hírnév, pénz, társadalmi elismerés bőséges birtokában élné megnyugtatóan kiszámított életét, ha a családfő, Argan, hipochondriájával nem tenné pokollá saját és családtagjai hétköznapjait. Betegsége kiszámíthatatlan, megmagyarázhatatlan, megfellebbezhetetlen, ilyeténképp a betegség gyógyítása is komplikált, kivitelezhetetlen és végeérhetetlen. Molière minden helyzetkomikumot a legvégsőkig kiélez, sötét és éles kontúrral veszi körül ragyogó poénjait, így szinte már ijesztően abszurddá válik kacagtató komédiája.
Jelenleg nincsenek előadások
A jómódú család hírnév, pénz, társadalmi elismerés bőséges birtokában élné megnyugtatóan kiszámított életét, ha a családfő, Argan, hipochondriájával nem tenné pokollá saját és családtagjai hétköznapjait. Betegsége kiszámíthatatlan, megmagyarázhatatlan, megfellebbezhetetlen, ilyeténképp a betegség gyógyítása is komplikált, kivitelezhetetlen és végeérhetetlen. Molière minden helyzetkomikumot a legvégsőkig kiélez, sötét és éles kontúrral veszi körül ragyogó poénjait, így szinte már ijesztően abszurddá válik kacagtató komédiája.
Alföldi Róbert nem először rendez a Budapest Bábszínházban. Előadásait mindig fokozott érdeklődés veszi körül a választott téma merészségéért, az alapmű bábos feldolgozásának újszerűségéért. A szabadság – és olykor a szabadosság – izgalmas művészi eszköz Alföldi rendezéseiben. A klasszikus nagy műveket újraolvastatja, újraláttatja velünk, ezáltal sikerül azokat közel hozni ellentmondásokkal teli jelenkorunkhoz. Az előadás játékos, ugyanakkor radikális, ironikus és egyben merészen durva módon mutatja meg főhősünk fizikai állapotát, az altesti kínok megannyi variációját tárva elénk, nem sokat bízva a néző képzeletére és fantáziájára, viszont számítva a néző nagyszerű és nagyvonalú humorérzékére. A test minden megnyilvánulását pőrén, kendőzetlenül, nyers érzékiségében tárja fel e komédia. Az alkotók igazi vágya az, hogy olyan színházi élményt kínáljanak föl A képzelt beteg című előadással a bátor szívű közönségnek, amely meghökkenti, de elgondolkoztatja, nevetésre ingerli, de fájdalmas katarzissal tetőzi be az estét.
Vörös Róbert dramaturg
Nyilvánvalóan van az egész rendezésben egy jó nagy adag polgárpukkasztási szándék – főleg a játék első harmadában, talán hogy a kevésbé strapabíró nézők még idejében elhagyhassák a termet –, de ne hagyjuk magunkat félrevezetni, ez csak a „külcsín”: fontosabb, finomabb hangolású és mélyebb gondolatokban gazdag ez az előadás! - Karsai György: Ágyban, párnák közt... (Színház)
Az Alföldi Róbert rendezése és a színészek tökéletes jelenléte által megteremtett, erősen vizuális és meglehetősen naturális, szinte groteszk atmoszférájú világ még élesebben áttükrözi ránk a saját félelmeinket, önámításainkat, és szándékos érzelmi vakságunk következményeit. Ezeket kellene fel- és elismerni önmagunkban ahhoz, hogy ne feküdje meg a gyomrunkat sem ez a komédia, sem az, amit az életünknek hívunk. Mert gondolhatjuk mi úgy, hogy a hírnév, a hatalom, a pénz birtokában, érzelmi vakságot színlelve komplikációmentesen átvészelhetjük az életünket, de annak teljességét garantáltan nem fogjuk így megtapasztalni. - "A diagnózis: kétoldali elfostosodás" (Artnews.hu)
Ács Norbert kitűnő választás Argan szerepére. - Pál Zsófia: A komfortzónán belül (Színházhatás)
Az előadás három helyen ér el a csúcspontra: a bizarr vonások teljes kibontását tekintve Decretenus doktor (Pethő Gergő) és fia (Kemény István) megjelenésekor, a finomabb, ám hasonlóan erős humorú, a címszereplőt gondos orvosi ellátást imitálva folpakkba csavaró pantomimjátékban, illetve Pourgalot doktor (Blasek Gyöngyi) szigorú, kimért feltűnésekor. - Pethő Tibor: A csodadoktor folpackba csomagolja együgyű páciensét (Magyar Nemzet)
(A)z megint bizonyításra lel, hogy a báb mennyire cseppet sem csupán gyerekeknek szóló műfaj. - Marik Noémi: Ágyban, párnák közt (Vasárnapi Hírek)
Spiegl Anna A kaukázusi krétakör után, ezúttal tűzrőlpattant szolgálólányként bizonyítja, hogy nem lehet nem figyelni rá. Kemény István és Pethő Gergő a két Decretenus, apa és fia alakítóiként frenetikus humorú leánykérési jelenetet produkálnak. - Górcső alatt (Dionüszosz magazin)
Egyet mindenképpen le kell szögeznünk: finomkodásról, mellébeszélésről szó sincs, a legkisebb drámai momentumot is olyan pontosan fejezi ki az előadás, hogy lehetetlenség elmenni mellette. - Dézsi Fruzsina: Nincs élet önbecsapás nélkül (Prae.hu)
Halálos hiánybetegség sújtja Argant, a polgárt. Saját erények híján, melyek megszerzésének lehetetlenségére rá kellett hogy jöjjön, elképzelt testi nyomorúságait reklámozza, hogy sztárszerepbe jusson. - Gabnai Katalin: Didergető diagnózis (Revizor)
(A) mindig fantasztikus Spiegl Anna a szobalány szerepében gyakorlatilag hátán viszi az előadást. - B. Kiss Csaba: Elfostosodva (7óra7)
Író
MolièreFordító
Bognár RóbertDramaturg
Vörös RóbertDíszlet- és jelmeztervező
Zöldy Z GergelyBábtervező
Hoffer KárolyRendező
Alföldi RóbertArgan, képzelt beteg
Ács NorbertBéline, Argan második felesége
Pallai MaraAngélique, Argan lánya, Cléante szerelmese
Pájer Alma VirágBéralde, Argan fivére
Pethő GergőCléante, Angélique szerelmese
Barna ZsomborDecretenus, orvos
Pethő GergőThomas Decretenus, a fia
Kemény IstvánPourgalot, Argan orvosa
Blasek GyöngyiSimate, patikus
Tatai ZsoltToinette, szolgálólány
Spiegl AnnaA jómódú család hírnév, pénz, társadalmi elismerés bőséges birtokában élné megnyugtatóan kiszámított életét, ha a családfő, Argan, hipochondriájával nem tenné pokollá saját és családtagjai hétköznapjait. Betegsége kiszámíthatatlan, megmagyarázhatatlan, megfellebbezhetetlen, ilyeténképp a betegség gyógyítása is komplikált, kivitelezhetetlen és végeérhetetlen. Molière minden helyzetkomikumot a legvégsőkig kiélez, sötét és éles kontúrral veszi körül ragyogó poénjait, így szinte már ijesztően abszurddá válik kacagtató komédiája.
Alföldi Róbert nem először rendez a Budapest Bábszínházban. Előadásait mindig fokozott érdeklődés veszi körül a választott téma merészségéért, az alapmű bábos feldolgozásának újszerűségéért. A szabadság – és olykor a szabadosság – izgalmas művészi eszköz Alföldi rendezéseiben. A klasszikus nagy műveket újraolvastatja, újraláttatja velünk, ezáltal sikerül azokat közel hozni ellentmondásokkal teli jelenkorunkhoz. Az előadás játékos, ugyanakkor radikális, ironikus és egyben merészen durva módon mutatja meg főhősünk fizikai állapotát, az altesti kínok megannyi variációját tárva elénk, nem sokat bízva a néző képzeletére és fantáziájára, viszont számítva a néző nagyszerű és nagyvonalú humorérzékére. A test minden megnyilvánulását pőrén, kendőzetlenül, nyers érzékiségében tárja fel e komédia. Az alkotók igazi vágya az, hogy olyan színházi élményt kínáljanak föl A képzelt beteg című előadással a bátor szívű közönségnek, amely meghökkenti, de elgondolkoztatja, nevetésre ingerli, de fájdalmas katarzissal tetőzi be az estét.
Vörös Róbert dramaturg
Író
MolièreFordító
Bognár RóbertDramaturg
Vörös RóbertDíszlet- és jelmeztervező
Zöldy Z GergelyBábtervező
Hoffer KárolyRendező
Alföldi RóbertArgan, képzelt beteg
Ács NorbertBéline, Argan második felesége
Pallai MaraAngélique, Argan lánya, Cléante szerelmese
Pájer Alma VirágBéralde, Argan fivére
Pethő GergőCléante, Angélique szerelmese
Barna ZsomborDecretenus, orvos
Pethő GergőThomas Decretenus, a fia
Kemény IstvánPourgalot, Argan orvosa
Blasek GyöngyiSimate, patikus
Tatai ZsoltToinette, szolgálólány
Spiegl AnnaNyilvánvalóan van az egész rendezésben egy jó nagy adag polgárpukkasztási szándék – főleg a játék első harmadában, talán hogy a kevésbé strapabíró nézők még idejében elhagyhassák a termet –, de ne hagyjuk magunkat félrevezetni, ez csak a „külcsín”: fontosabb, finomabb hangolású és mélyebb gondolatokban gazdag ez az előadás! - Karsai György: Ágyban, párnák közt... (Színház)
Az Alföldi Róbert rendezése és a színészek tökéletes jelenléte által megteremtett, erősen vizuális és meglehetősen naturális, szinte groteszk atmoszférájú világ még élesebben áttükrözi ránk a saját félelmeinket, önámításainkat, és szándékos érzelmi vakságunk következményeit. Ezeket kellene fel- és elismerni önmagunkban ahhoz, hogy ne feküdje meg a gyomrunkat sem ez a komédia, sem az, amit az életünknek hívunk. Mert gondolhatjuk mi úgy, hogy a hírnév, a hatalom, a pénz birtokában, érzelmi vakságot színlelve komplikációmentesen átvészelhetjük az életünket, de annak teljességét garantáltan nem fogjuk így megtapasztalni. - "A diagnózis: kétoldali elfostosodás" (Artnews.hu)
Ács Norbert kitűnő választás Argan szerepére. - Pál Zsófia: A komfortzónán belül (Színházhatás)
Az előadás három helyen ér el a csúcspontra: a bizarr vonások teljes kibontását tekintve Decretenus doktor (Pethő Gergő) és fia (Kemény István) megjelenésekor, a finomabb, ám hasonlóan erős humorú, a címszereplőt gondos orvosi ellátást imitálva folpakkba csavaró pantomimjátékban, illetve Pourgalot doktor (Blasek Gyöngyi) szigorú, kimért feltűnésekor. - Pethő Tibor: A csodadoktor folpackba csomagolja együgyű páciensét (Magyar Nemzet)
(A)z megint bizonyításra lel, hogy a báb mennyire cseppet sem csupán gyerekeknek szóló műfaj. - Marik Noémi: Ágyban, párnák közt (Vasárnapi Hírek)
Spiegl Anna A kaukázusi krétakör után, ezúttal tűzrőlpattant szolgálólányként bizonyítja, hogy nem lehet nem figyelni rá. Kemény István és Pethő Gergő a két Decretenus, apa és fia alakítóiként frenetikus humorú leánykérési jelenetet produkálnak. - Górcső alatt (Dionüszosz magazin)
Egyet mindenképpen le kell szögeznünk: finomkodásról, mellébeszélésről szó sincs, a legkisebb drámai momentumot is olyan pontosan fejezi ki az előadás, hogy lehetetlenség elmenni mellette. - Dézsi Fruzsina: Nincs élet önbecsapás nélkül (Prae.hu)
Halálos hiánybetegség sújtja Argant, a polgárt. Saját erények híján, melyek megszerzésének lehetetlenségére rá kellett hogy jöjjön, elképzelt testi nyomorúságait reklámozza, hogy sztárszerepbe jusson. - Gabnai Katalin: Didergető diagnózis (Revizor)
(A) mindig fantasztikus Spiegl Anna a szobalány szerepében gyakorlatilag hátán viszi az előadást. - B. Kiss Csaba: Elfostosodva (7óra7)